7 virkelig GODE grunde til at prioritere kundeservicetræning i din virksomhed.
- Forbedret kundetilfredshed
En trænet medarbejder er i stand til at håndtere kundehenvendelser med en forstående og samtidig effektiv tilgang, hvilket øger muligheden for større tilfredshed hos kunden.
- Øget kundefastholdelse
Sunde samtaler fyldt med nærvær, aktiv lytning, nysgerrighed og masser af hjælpsomhed gør det lettere at forstå kundernes behov plus fremtidige behov – og dermed en bedre mulighed for fastholdelse.
- Styrket brand-værdi
Et veltrænet personale sender et budskab om professionalisme og engagement, hvilket bygger og styrker virksomhedens image. Det er gode markedsføringspenge!
- Højere medarbejderengagement
Investering i medarbejdernes udvikling og trivsel skaber et mere engageret team. De vil værdsætte deres egen udvikling i kommunikationen, og derfor opleve en større motivation for at levere en enestående service.
- Færre konflikter og klager
Når I skaber gode sunde beslutnings-rammer for medarbejderne, og de samtidig får gode samtale-redskaber, så mindskes misforståelser, antagelser og manglende ansvarstagen.
- Øget krydssalg og mersalg
Kundeservicetræning giver personalet redskaberne til at identificere muligheder for merservice. Fx mersalg som kan øge jeres indtjening.
- Bedre team-work
Når et team samarbejder om at blive dygtigere og arbejder for et fælles mål, så skaber det en fantastisk arbejds- og kundekultur. Det påvirker motivationen og stemningen i hverdagen.
Jeg har arbejdet med kundeservice og kommunikationstræning siden 2004. Jeg har selv ledet mange teams og afdelinger. Jeg ved hvor meget en seriøs indsats kan gøre for et team – det er SÅ transformerende!
Er I ikke startet endnu, så er det bare at komme i gang 😉
Tak fordi du læste med.
Marie Berre
Selvstændig Coach og Kommunikationskonsulent